Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Stereometrické úlohy v přijímacích zkouškách na střední školy a v maturitních zkouškách
HORÁČKOVÁ, Lenka
Cílem diplomové práce na téma Stereometrické úlohy v přijímacích zkouškách na střední školy a v maturitních zkouškách bylo zanalyzovat dostupné výsledky přijímacích a maturitních zkoušek z matematiky a na základě získaných informací vytvořit GeoGebra knihu příkladů na procvičování.
Diagnostika vybraných uvolněných úloh z mezinárodních šetření TIMSS a PISA a testů Cermat.
OPAVOVÁ, Jana
Ve své diplomové práci se zabývám diagnostikou vybraných uvolněných úloh z mezinárodních šetření PISA, TIMSS a z testů Cermat. Diagnostika se zabývá geometrickými úlohami, které se zaměřují na výpočet obsahu, obvodů obrazců, povrchů a objemů těles. Dále zmapování potřebných znalostí na úspěšné plnění těchto testů, ve srovnání s možností získání potřebných informací vzhledem k RVP a vzhledem k nejčastěji užívaným učebnicím matematiky v českých školách. Dále se v mé diplomové práci nachází zanalyzování úloh z testů Cermat a mezinárodních šetření, vzhledem k obsahu v učebnicích. Dále část, která obsahuje kapitolu s podrobnou analýzou testů vyplněných žáky 9. ročníku, a rozhovory s žáky i učiteli k dané problematice. Na závěr obsahuje aktivity s dětmi prvního stupně, pro lepší pochopení této problematiky.
Reflexe prvního ročníku státních maturit
Vejvoda, Michal ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Bříza, Kamil (oponent)
Předmětem bakalářské práce je reflektování nově zavedené státní maturity a jejích výsledků v prvním roce jejího spuštění. Práce si klade za cíl představení pozitivních a negativních dopadů, které státní maturita přinesla, zejména vzhledem k nárokům na práci vedení škol. Teoretická část práce se zaměřuje na seznámení s novou podobou maturitní zkoušky a jejími proklamovanými cíli, dále pak analýzou výsledků, kterých maturující žáci dosáhli, a rovněž změnami, ke kterým tvůrci státní maturity přistoupili po zkušenosti s jejím prvním ročníkem. Vychází zejména ze zveřejněných z článků a analýz v běžných i profesně učitelských médiích, z odborných publikací, oficiálních internetových stránek MŠMT a CERMAT. Praktická část práce se soustředí na analýzu výsledků dotazníku pro ředitele gymnázií a SOŠ, který měl za úkol zmapovat, jakým způsobem ovlivnilo nové pojetí maturity jejich práci. První ročník státní maturity přinesl výrazné rozdíly ve výsledcích jednotlivých škol a významný posun neúspěšnosti oproti letům předchozím. Výzkum poukázal na to, že vedení škol muselo na změnu pojetí maturit reagovat a v závislosti na typu školy mu více či méně přizpůsobovat ŠVP, učební plány či styl výuky dotčených předmětů. A rovněž na řadu negativních aspektů, které změněné pojetí maturity přineslo.
Chyby při řešení maturitních úloh s nízkou úspěšností u žáků střední školy
Myšáková, Eva ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Pilous, Derek (oponent)
V práci jsou zkoumány úlohy z matematického didaktického testu, který představuje zkoušku z matematiky ve společné části maturitní zkoušky. Cílem práce je identifikace úloh, které byly řešeny s nízkou úspěšností, zdůvodnění jejich problematičnosti a návrh doporučení, jejichž implementace do výuky či přípravy žáků by mohla přispět (nejen) k jejich lepší připravenosti na podobné typy úloh v maturitní zkoušce. Je provedena analýza úspěšnosti v řešení úloh didaktických testů na základě dostupných anonymizovaných dat a jsou identifikovány úlohy s nejnižší úspěšností v řešení při jarních termínech maturitní zkoušky v letech 2017-2020. Z nich je vybráno několik úloh ke zkoumání v této práci. Nejprve jsou představeny možné důvody nízké úspěšnosti v jejich řešení na základě didaktické analýzy. Dále je proveden výzkum, v němž je z vybraných úloh sestaven test, ten je předložen k řešení a volitelnému okomentování respondentům z řad gymnaziálních žáků a získaná žákovská řešení jsou dále vyhodnocena a podrobně analyzována a diskutována s ohledem na dříve formulovaná očekávání. V žákovských řešeních se vyskytly chyby menší závažnosti i chyby značící závažnější nedostatky v pochopení učiva. Některé z nich jsou v práci blíže komentovány a jsou představeny pravděpodobné motivace žáků ke zvolení daného postupu....
Vybrané aspekty státní maturitní zkoušky z pohledu studentů pražských gymnázií
Andrýsková, Petra ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Tématem této diplomové práce je státní maturitní zkouška a její vybrané aspekty z pohledu studentů pražských gymnázií. Cílem práce je zmapovat současnou situaci týkající se státních maturitních zkoušek s důrazem na vybrané aspekty této zkoušky, přičemž na tyto aspekty bude nahlíženo především ze strany bývalých ale i současných studentů pražských gymnázií. Teoretická část nejprve nastiňuje vývoj maturitních zkoušek a dále se věnuje státním maturitním zkouškám, které se od svého uvedení v roce 2011 upravují a mění. Tato část byla inspirována odbornou literaturou, ale také především internetovými zdroji a pracemi vzniklými na podobné téma. V neposlední řadě jsou také zmíněny vybrané mediální ohlasy týkající se tématu státní maturitní zkoušky. Druhá, empirická část, byla vypracována na základě výzkumu provedeném na vybraných pražských gymnáziích. Tento výzkum byl realizován prostřednictvím dotazníkového šetření. Výzkumným cílem bylo analyzovat vybrané aspekty státní maturitní zkoušky přímo u zdroje - tedy nahlédnout na maturitní zkoušku prostřednictvím studentů, ale také pedagogů. Pedagogové tvořili doplňující skupinu respondentů ve výzkumu.
Postava Jidáše Iškariotského prizmatem médií a veřejnosti v 21. století v kontextu státních maturit a současné populární kultury
Dostálová, Marie ; Čeňková, Jana (vedoucí práce) ; Novotný, David Jan (oponent)
Tato diplomová práce nazvaná "Postava Jidáše Iškariotského prizmatem médií a veřejnosti v 21. století v kontextu státních maturit a současné populární kultury" se věnuje biblické postavě, která zradila Ježíše Krista. Učedníka, jehož jméno se stalo synonymem pro zradu, se týkala jedna úloha v didaktickém testu z českého jazyka a literatury v rámci státních maturit v Česku v roce 2015. Studenti měli podle přídomku a dalších nápověd v zadání poznat, že se jedná o Jidáše. Na otázku si stěžovalo mnoho studentů, kteří ji považovali za těžkou, jiní tvrdili, že s předmětem nesouvisí. Ze stížností vznikla kauza, která se dostala do všech významných médií a o které se ve společnosti hovořilo. V prvních kapitolách jsou popsány oficiální požadavky k maturitě a osnovy středních škol, do nichž Bible patří. Následuje mediální pokrytí kauzy v tištěných a online médiích a na rozhlasových a televizních stanicích. Představeny jsou konkrétní názory studentů včetně jejich vtipů na toto téma, dále reakce odborné veřejnosti a uživatelů, kteří pod internetovými články o tématu diskutovali. Práce charakterizuje Jidáše Iškariotského na základě biblických evangelií a názorů odborníků. Teoretická část práce se zabývá definicí populární kultury. Z ní vychází kapitola, ve které jsou analyzována popkulturní díla, v nichž se nachází Jidáš...
Reflexe prvního ročníku státních maturit
Vejvoda, Michal ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Bříza, Kamil (oponent)
Předmětem bakalářské práce je reflektování nově zavedené státní maturity a jejích výsledků v prvním roce jejího spuštění. Práce si klade za cíl představení pozitivních a negativních dopadů, které státní maturita přinesla, zejména vzhledem k nárokům na práci vedení škol. Teoretická část práce se zaměřuje na seznámení s novou podobou maturitní zkoušky a jejími proklamovanými cíli, dále pak analýzou výsledků, kterých maturující žáci dosáhli, a rovněž změnami, ke kterým tvůrci státní maturity přistoupili po zkušenosti s jejím prvním ročníkem. Vychází zejména ze zveřejněných z článků a analýz v běžných i profesně učitelských médiích, z odborných publikací, oficiálních internetových stránek MŠMT a CERMAT. Praktická část práce se soustředí na analýzu výsledků dotazníku pro ředitele gymnázií a SOŠ, který měl za úkol zmapovat, jakým způsobem ovlivnilo nové pojetí maturity jejich práci. První ročník státní maturity přinesl výrazné rozdíly ve výsledcích jednotlivých škol a významný posun neúspěšnosti oproti letům předchozím. Výzkum poukázal na to, že vedení škol muselo na změnu pojetí maturit reagovat a v závislosti na typu školy mu více či méně přizpůsobovat ŠVP, učební plány či styl výuky dotčených předmětů. A rovněž na řadu negativních aspektů, které změněné pojetí maturity přineslo.
Analýza úrovně informační gramotnosti studentů VŠ
LHOTÁK, Jan
Práce se zabývá analýzou úrovně informační gramotnosti studentů VŠ. Zjišťuje, jaké má nebo by měl mít student vstupní znalosti informatiky. Student by měl rozumět základům informatiky a ovládat základní software. Vstupní požadavky určují RVP a ŠVP. Znalosti studentů na katedře informatiky testuje předmět ITT, jedná se o test z informačních technologií a je nutný k zápisu dalších předmětů na katedře informatiky. Výstupní požadavky na studenty VŠ určuje tvorba závěrečné práce (DP, BP). Autor práce analyzuje ŠVP a RVP informatiky pro SŠ vzdělávání a požadavky katalogů Cermat. Dále analyzuje požadavky jednotlivých kateder. Na základě zjištěných požadavků upraví nebo navrhne novou variantu IT testů. Také vytvoří poloautomat pro opravování výsledků IT testů, software bude umožňovat nahrát soubory od studentů a porovnat je se správným řešením. Software ukáže v procentech správnost vypracování.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.